”Hovedrengøring”

Rom 12,1-2: “Så formaner jeg jer, brødre, ved Guds barmhjertighed, til at bringe jeres legemer som et levende og helligt offer, der er Gud til behag – det skal være jeres åndelige gudstjeneste. Og tilpas jer ikke denne verden, men lad jer forvandle, ved at sindet fornyes, så I kan skønne, hvad der er Guds vilje: det gode, det som behager ham, det fuldkomne.”

I går trængte vi til en ”hovedrengøring” hjemme hos os!

I gamle dage var det vist mere almindeligt, at der skulle gøres ekstra rent til højtiderne. Ofte tænker jeg, at det kan da vente, og det er noget andet, der er vigtigere end lige at gøre rent…. Måske du også har det sådan? Men når der skal være fest en given dato, så skal jeg nok få det gjort. Og så er jeg SÅ lettet efterpå.

MEN ……vores ”hovedrengøring” i går, var nogen ting os imellem. Vi har haft nogen ting der skulle renses ud i, og det har ligget i lang tid.

Det som jeg måtte gøre, var at kapitulere, og at gå til Gud i bøn og anråbelse. Jeg gik ind i mit lønkammer i 20 min. og råbte til Gud om hjælp.

Mit sind blev lettet, og jeg kunne give slip og overgive sagen til Ham som ved bedst.

Videre i vers 3 står der en påmindelse om ikke at have højere tanker om os selv, end vi bør have ….

Den kan nu også være svær. Men i bøn og stilhed med bibelen i hånden hjalp det mig til at finde fred igen. Dagene herefter har ændret sig, mennesker har besøgt os og vi har talt om tingene. Vi har begyndt på Hovedrengøringen, det skal jo gøres, og ingen andre kan gøre det for os.

Gør rent i dine tanker og diskussioner om ret og forkert. Råb til Gud i himlen om hjælp, så vil han fornye sindet, og tankerne kommer på plads. Først da kan vi bringe vore legemer til at behage Gud i denne jul.

Ha en god uge derude.