Vær velkommen herrens år…Og …Hvordan kommer der et Herrens år i 2019??

Når vi synge salmen ” Vær velkommen Herrens år ” , så starter det første vers med: julenat da vor herre blev født, da tændte sig lyset i mørkets skød…..

Det starter med at vor Herre bliver født. Altså har vi brug for en Herre. Uden en Herre ved vi ikke rigtig hvad master-planen går ud på…Mennesker er som et flokdyr. Det har brug for en, der går foran. Og det er vores Herre ,Jesus, som blev født i det u-perfekte. Selv var han perfekt. Og den som tager imod Jesus, har modtaget noget helt perfekt i sit liv.

Vers 2 siger ” påskemorgen da Herren opstod , da livstræet fæsted i graven rod….” Livet begynder med graven, døden. Noget må dø før livet kan opstå. I dåben bliver vi begravet med Kristus og opstår med ham til et helt nyt liv…Dette hilser vi velkommen i denne salme også….Jesus måtte dø for at vi kunne få liv.

Vers 3 omtaler ”Pinsedag da Guds ånd kom herned , da nedsteg Guds kraft til vor skrøbelighed….”Pinsedag da ånden faldt i apg. kap 2. kom der x-stra liv og kraft over menigheden, som var forsamlet. Peter stod frem sammen med de andre, og talte med ånd og kraft. Et vækkelses budskab tror jeg…Dette hilser vi også velkommen i dette år. At være forsamlede og opleve Helligånden falde over os.

Når vi kan sige et stort velkommen til Jesus som vores Herre ind i vort uperfekte liv og omstændigheder, og følge Jesus i Dåbsgraven, og begrave det gamle menneske, som er vort ego og – syndige menneske. Og lade os fylde med Helligånden , så vi får kraft til at udføre det som vor Herre vil vi skal gøre , så kommer vi til at leve til Guds velbehag. Og glæden vil vi opleve hver en dag i det nye år.

Kan vi sammen synge,og sige det af vort hjerte;

Vær velkommen Herrens år, og velkommen herhid……

Ha en god uge derude.
Mvh Birgitte Nissen