Nærmere Gud til dig

Nærmere Gud til dig, nærmere Dig.
Er det end korsets vej du viser mig.
Altid dog synger jeg , nærmere Gud til dig.
nærmere Gud til dig , nærmere dig.

I dag stod der en kvinde op i kirken, og fortalte sit vidnesbyrd om: at ”knuden ikke var vokset ”,Og det var hun meget glad for. Hun havde allerede næsten planlagt sin afslutning på livet. Og til sidst slutter hun sit vidnesbyrd af med at sige om vi vil synge det første vers af : Nærmere Gud til dig….

 I nøden begynder vi mennesker ofte at tænke på Gud. Fordi der står i prædikenes bog ; At evigheden har Han lagt ned i vore hjerter. Et tomrum til Gud, og det er kun Gud, som kan fylde denne tomhed. Intet andet.

I en sang synger vi ;Om jeg søger i al evighed GUD, ser jeg , ingen er som du… 

Mennesker prøver på at fylde denne plads op med alverdens andre ting, men nej, det er ikke fyldestgørende nok. Ligesom en puslespilbrik, så er der kun en, der er den rigtige ….Og mangler den , vil det hul skrige højt; Der mangler en…. Og mange vil kassere puslespillet. 

Paulus siger; at døden er den sidste fjende. 1. kor. 15.26. Døden er ikke noget mennesket ønsker i utide.

Denne kvinde på 67 år havde i den sidste måneds tid, prøvet at forene sig med, at hun snart skulle dø. Hun er et troende menneske, men alligevel var det en stor sorg og byrde for hende. Gejsten var forsvundet. Men ligeså snart at den gode besked kom fra lægen, så blomstrede modet op igen.

Vi behøver et godt budskab igen og igen. At der er håb. At der er liv tilbage. I kirken hører vi det glædelige budskab. I vor bibel kan vi læse om det. Åndelige-Sange kan tale til sjælen om at fatte mod på ny.

Ja, korset , det svære ,kan godt være vejen til at søge Gud. Lad os søge Gud i dag, før det er for sent. Lad os komme nærmere på Gud hver dag.

Spil denne fantastiske sang på you-Tube, hvis du kan.

Hav en go uge derude.

Mvh Birgitte Nissen