Gud ske tak for et nærvær af Guds fred på Pottemagerens sommerstævne 2018.

Som bestyrelse startede vi med bestyrelses møde om mandagen inden stævnet. Vi gjorde som Jesus ofte gjorde, vi spiste et måltid sammen med alle med arbejdere, ca 20 dejlige mennesker. Derefter havde alle mulighed for at sige , spørge om noget vedr .stævnet. Vi afsluttede med lovsang og tilbedelse. Dette behager Gud at vi vender vores opmærksomhed mod Ham, som er Pottemageren selv. Han fortjener al vores opmærksomhed.

I en af de gamle sange synger vi ; Når jeg har tænkt mig træt til døden, sig så hvad du har tænkt o Gud… Efter en svær tid , så er det min bøn; Må PH lære at kende Guds veje… Må vi den enkelte lære at kende Gud s veje.

Allerede fredag aften sad jeg og oplevede sådan en fred på Stævnet… Meget massiv.

Englene sang det engang ; fred i mennesker som har Guds velbehag. Så hvis vor fred er forsvundet må vi skynde os at få renset ud i vort liv. David måtte gøre det i en af vore kendte salmer. Rens ud i mine tanker o Gud, og forny du den ånd der bor i mig, se om jeg er på smertens vej og led mig på evigheds vej. Altså forkerte tanker kan give smerter, kun ved udrensning er vi på evighedsvej til himlens land. Kun med de hvide klæder kan vi komme med til festen. Læg al skuffelse og frustration ved Jesu kors nu i dag. Overgiv dine problemer til ham. Og søg gerne et menneske at folde dine hænder sammen med. For hvor 2 el 3 er forsamlet i mit navn, da er Jesus midt iblandt jer tilstede.

Jesus siger at Han ikke giver, lige som denne verden giver, men han giver os sin fred. Halleluja , hvilken gave.

Jeg ønsker dig Guds FRED .
Ha en god uge derude..
Birgitte Nissen.