Ordsp 24,28: “Et kys på læberne giver den, som kommer med ærligt svar.”

Man siger at sandheden er ilde hørt, og ofte går vi lidt rundt omkring den af frygt for at skabe ufred.

Men det er ikke det som Bibelen siger vi skal. Jesus er vejen sandheden og livet. Har vi grebet troen på Jesus , så har vi grebet sandheden. Jesus talte sandheden i sin enkle form. Feks. Kvinden der kommer til Jesus og siger at hun havde syndet. Jesus svarer at heller ikke jeg for dømmer dig, men gå hjem og så hold op med at synde.

Når vi kommer til Jesus, og vi siger det som det er, så er der nåde at få. Og Jesus udtaler nyt håb. Og en NY begyndelse. Altså du starter på en frisk. Nåden er min dagligdag… synger vi i en sang …Nåden er et ord fra Gud over alle dage…Nåden er hver levet dag, hvert tilfældigt møde, Nåden er det levende , som står op af døde….Uden håb og uden Gud lar vi døden råde. Tro og håb og kærlighed får vi kun af nåde.

I dag er var et menneske som skrev til mig, at han ikke kunne betale de penge han havde lånt til den aftalte dato . Og jeg svarer ham; Tak for din ærlighed, vi finder ud af det.

Et kys på læberne giver den, som kommer med ærligt svar.

Der er nåde i bekendelsen. Røveren på korset bad om at Jesus ville komme ham i hu i sit himmerige. Og svaret var; Sandelig i dag skal du være med mig i paradis.

Det kan godt gå an, at bede om nåde. Men det sker først når vi er færdig med vort eget. Vi har så mange undskyldninger, og vores egen retfærdighed kan fylde meget. Men søg først Guds rige og Hans retfærdighed , så skal alt det andet gives dig i tilgift.

Ha en god uge derude.
Mvh Birgitte Nissen