Nytteløse anstrengelser …

Hvem gør ikke nytteløse anstrengelser..????? Og hvem vil ikke gerne være fri for dem???

I forgårs havde jeg udsat at lukke bagagerums klappen da jeg var begyndt at lave aftens mad i en fart. Vi kom hjem efter en vellykket opstart af Nikolaj cafeen. Jeg skyndte mig ind med hænderne fulde, for at tilberede et lækkert måltid, og det med at lukke bagagerummet kunne jeg lige gøre senere. Nogle timer senere bakker jeg ud og klappen støder imod garagen. Det kostede mig 4400 kr. ØV

Nogen gange tænker vi at vi bare kan vente med at rydde op og gøre rent, for det er noget der er langt vigtigere lige nu, det skete for mig. En nyttesløs regning blev det til.

Hvad kan vi lære af det?

Kristus har en gang for alle ryddet op efter os. Regningen er betalt. Vi skal ikke ligge vandret i luften for at skulle nå denne oprydning. Men tro på Herren Jesus Kristus, så skal vi blive frelst.

Jeg må tro og handle på Kristi vejledning dag for dag. Hans lov skal stå på mit hjerte, ligesom min mands påmindelse at om lukke bagagerumsklappen, inden det næste, ellers kan det koste dyrt.

Jesus siger at jeg allerførst skal søge Hans rige, så skal jeg få alt det andet i tilgift.

Hebr 9,14: “Hvor meget mere vil da ikke Kristi blod rense vores samvittighed fra Nytteløse anstrengelser, så vi kan tjene den levende Gud. Kristus ofrede jo sig selv som et fejlfrit offer under den evige Helligånds ledelse.”

Jeg elsker Helligåndens ledelse, og at være fri fra nytteløse anstrengelser..

Ha en god uge derude.