I Guds hånd.

Denne er dagen som Herren har gjort lad os glæd og fryde os på den. Det er påskemorgen ( i skrivende stund). En ny dag  med fuglefløjt i haven. Kristus er opstanden. Han lever. Glædens ophav og livets fuldender møder os med ordene frygt ikke. Jeg er med jer. Jeg lever og I skal leve. Løft jeres hoveder og tag med taknemlighed imod den nye dag.

Får vi kikkerten sat for det gode øje, kan vi med glæde og forventning gå fremtiden i møde. Har vi bygget vort liv på klippen kan stormene rase, floder kan strømme, ilden kan brænde. Intet kan dog rive os ud af Guds hånd. Om den nærmeste fremtid for dig og mig er her på jorden eller i himlen, kan vi vel kun gisne om; men Bibelen lægger ikke skjul på, at det er langt at foretrække at være hos Kristus i Himlen. Her har han selv klargjort en bolig til os hver især, og her tager han selv forklædet på og varter os op.

Løfterne de står fast. Gud har ikke tanker om ulykke, men tanker om, at han vil give os fremtid og håb. Vi har i de seneste år hørt stærke profetier om, hvad Gud vil gøre for kirken i Danmark. Ja, for vort land. Disse profetier er ikke gået på sygdom, død og ødelæggelse, men på håb, liv og fornyelse. Det er spændende, hvad Gud vil gøre for os i den kommende tid. Det er dog vigtigt at tænke på, at Bibelen siger, at der kræves udholdenhed for at få del i det, Gud har forjættet.

Knud Mortensen