Forsoning.

Efter 2 uger med stævner i hhv. Kolding og Mariager kommer vi hjem med noget godt i kufferten.

Forsoning er midlet til at komme videre med. Korset bragte os, som tror forsoning med Gud og hinanden. Der var en der måtte dø, og det var Jesus, Guds søn. Han blev såret for vore overtrædelser, knust for vore brødes skyld. Os til fred kom straf over ham.

Vi må nogen gange ”æde os selv”, var der en præst , der prædikede. UUUhhh ha det kan være svært, men pga Guds nåde og kærlighed i vores liv , kan det ske. Ikke ved magt eller styrke , men ved Guds ånd skal det ske. Noget må dø, for at nyt liv kan opstå. Når jeg vælger, at døde min egen ret og retfærdighed, da kan Guds retfærdighed få plads. Det handler ikke om mig , men om Ham. Om Guds retfærdighed. Se bort fra mig selv og give Gud ret i mit liv. Guds program er det bedste for os mennesker , om det ser nok så uinteresant ud. Hvem kender Guds tanker. DE går langt ud over vores tanker. Hvem skal give Gud råd???? Det er ikke nødvendigt. Blot vi erkender at vi har syndet og mangler herlighed fra Gud. Da kan Han komme til.

I disse dage går jeg rundt og tænker på forsoning med et menneske. Jeg er startet med at velsigne det mennesker for ca et år siden. Nu synes jeg da egentlig at det kunne være godt at få det gjort. Men jeg lytter til Helligåndens ”timing”. Bed så skal det gives jer bank på så skal det lukkes op.

Forsoning imellem mennesker i familien, i menigheden, arbejdspladsen, med sig selv…..Kun på grund af Guds nåde kan det ske. Luk i dag, ny nåde ind til forsoning.
Guds nåde er ny hver morgen…., Hvorfor????Fordi der er brug for en ny portion hver dag.

Ha en god uge derude.

Med venlig hilsen
Birgitte Nissen